niedziela, 17 maja 2015

Turcja Motocyklem 2015 cz1

Wyprawa motocyklowa do Turcji przez Rumunie, Bułgarię Ukrainę. Wspaniała przygoda, inna kultura inna religia.

Po długiej zimie nareszcie przyszedł czas na pierwszy trip motocyklowy w 2015. Początkowo w wersji long trip mieliśmy jechać przez Białoruś, Rosję, Gruzję, Armenię i Turcje. Z przyczyn czasowych oczywiście trasa została znacznie zmodyfikowana. W końcu 17.05 ruszamy na wyprawę motocyklową do Turcja Motocyklem 2015.

Turcja Motocyklem 2015

Tankowanie gdzieś przed Barwinkiem

Pierwszą noc spędzamy w Rumunii. Dojeżdżamy zaledwie do Oradeii i pakujemy się do całkiem fajnego niedrogiego hoteliku.

Rumunia motocyklem

Droga Transfogaraska DN7C

Trasa Transfrogarska 18.05.2015 niestety nie przejezdna. Nie to żebyśmy o tym nie wiedzieli. Od samego dołu informowały nas o tym znaki, ale my oczywiście musieliśmy sprawdzić czy to oby prawda. A tak na poważnie to wjechaliśmy tam tylko po to żeby zobaczyć ta zwały śniegu.

Całkiem miły hotelik, który znajduje się zaraz na początku trasy Transfrogarskiej.

Dalsza Jazda po Rumunii

Bułagria Motocyklem

To Już Bułgaria. Obiadek ostatnie piwko i ruszamy bo Turcja już niedaleko.

Po zmroku a raczej w ciemnościach dojeżdżamy do Tureckiego miasteczka Edirne. Wieczorem oczywiście zwiedzamy miasteczko, jemy pyszne kebaby i tureckie lody.

Turcja Motocyklem

Pierwszy Turecki prawdziwy obiadek. Jadąc tam nastawiałem nastawiłem się na dobre jedzenie. I tak naprawdę było. Jedzenie w Turcji to cos naprawdę niezwykłego. Kebaby w przeróżnych postaciach zawsze podane z surówkami i pysznym chlebkiem.

Jest i herbatka.

Przeprawiamy się z Galeibolu na drugą stronę cieśniną Dardanelską i zjeżdżamy z promu w miejscowości Lapseki.

Oczywiście nie mogliśmy nie  odwiedzić Heleny w Troii

Turcja Motocyklem

Po zwiedzeniu ruin Troii wskakujemy na motorki i ciśniemy do Pamukkale

Pamukkale jakby ktoś szukał bankomatu to tam właśnie było ich do wyboru do koloru.

Bardzo fajna miejscówka. Mororki parkują nad basenem. Koszt noclegu ze śniadaniem 43 euro 3 osoby.
Turcja Motocyklem

Po ciemku dojeżdżamy do Pamukkale. Dzisiaj nakręciliśmy sporo ponad 900 km. Dzień fantastyczny. Drogi w Turcji rewelacja. Na dzisiaj już starczy idziemy spać.